مقالات مفید

کاربرد PCB در صنعت پزشکی

کاربرد PCB در صنعت پزشکی

بردهای مدار چاپی در زمینه پزشکی بسیار مهم شده اند. با پیشرفت تکنولوژی ، هرچه بیشتر روشهای تشخیصی ، تحقیقاتی و درمانی پزشکی رایانه ای شده اند ، این بدان معناست که PCB های تجهیزات پزشکی به یک نیاز استاندارد در سراسر صنعت تبدیل می شوند.

دامنه کاربردهای صفحه چاپی در زمینه پزشکی بسیار گسترده و رو به رشد است.

کاربرد بردهای مدار چاپی در صنعت پزشکی

شما می توانید بردهای مدار چاپی پزشکی را در همه موارد پیدا کنید .

از ضربان سازهای قلب ، دفیبریلاتورها و مانیتورهای قلب در مورد PCB های مشخصات قلب و عروق ، گرفته تا سیستم های تصویربرداری پزشکی ، MRI ، سی تی اسکن ، تجهیزات اولتراسونیک و موارد دیگر.

همچنین PCB برای دستگاه های پزشکی مانند دستگاه های اندازه گیری دمای بدن ، دستگاه های اندازه گیری گلوکز خون و تجهیزات تحریک الکتریکی عضله پیدا خواهید کرد.

از آنجا که مدارهای رایانه ای داخلی برای بسیاری از دستگاه های پزشکی باید کاملاً کوچک باشد تا بتوانند در دستگاه قرار بگیرند ، مشاغل موجود در صنعت تجهیزات پزشکی معمولاً به PCB های متصل به هم متراکم یا PCB های HDI احتیاج دارند.

این صفحه های مدار چاپی اتصالات زیادی را در یک دقیقه بسته بندی می کنند ، به شما اجازه می دهد تخته کوچکتری در دستگاه کوچکتر جای بگیرید.

متخصصان صنعت پزشکی همچنین اغلب PCB های فلکس یا سفت و سخت را برای دستگاه های مهم پزشکی خود انتخاب می کنند.دلیل این امر آنست که دستگاههای پزشکی معمولاً مطابق با استانداردهای معمول شکل و اندازه PCB نیستند و متخصصان تجهیزات پزشکی می خواهند مطمئن شوند که صفحه مدار چاپی آنها در کمترین حد ممکن قرار می گیرد در حالی که هنوز در برابر آسیب مقاوم هستند.

حتما مطالعه کنید
ویژگی ها و کابردهای PCB

انواع بردهای مدار چاپی در صنعت پزشکی

  دستگاه های موجود در بخش پزشکی به اجزای بسیار قابل اعتماد و ماندگار نیاز دارند و متخصصان تجهیزات پزشکی باید از منبع ساخت و مونتاژ PCB قابل اطمینان استفاده کنند.

در این زمینه از شرکت افزار پردازش حامی می توانید مشاوره بگیرید.


افزار پردازش حامی محصولات PCB را با همه مواد و همچنین تقریباً هر نوع PCB تخصصی دیگری که احتمالاً در کار پزشکی لازم دارید تامین و مونتاژ می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button