مقالات مفید

کاربرد PCB در صنعت خودرو

کاربرد PCB در صنعت خودرو

توسعه شتابان صنعت الکترونیک صنایع متعددی را به سمت پیشرفت سریع سوق می دهد.

سالهای اخیر شاهد کاربردهای گسترده ای از محصولات الکترونیکی در صنعت خودرو هستیم.

صنعت اتومبیل سازی سنتی بیشتر به دنبال مکانیک ، نیرو ، هیدروماتیک و انتقال بود.

صنعت مدرن خودرو بیشتر به  دنبال برنامه های الکترونیکی قابل استفاده در اتومبیل هستند که به طور فزاینده ای نقش قابل توجه و بالقوه ای را در خودرو دارند.

کاربردها و انواع PCB ها برای صنعت خودرو

از برق اتوماتیک برای کنترل ، سنجش ، انتقال و ضبط اطلاعات استفاده می شود که هرگز بدون برد مدار چاپی (PCB) حاصل نمی شود.

به دلیل تقاضاهای مدرن سازی و دیجیتالی شدن خودرو ، همراه با خواسته های انسان در زمینه امنیت ، آسایش ، بهره برداری ساده و دیجیتالی شدن خودروها ، PCB ها به طور گسترده ای در صنعت خودرو اعمال می شوند .

 

  PCB های قابل استفاده در خودرو

 

PCB های یک لایه معمولی ، PCB های دو لایه و PCB های چند لایه پیچیده PCB های لایه یا PCB های به هم پیوسته (HDI) با تراکم بالا که احتمالاً دارای لایه های کور لایه ای یا لایه های دوتایی هستند.

با گذشت زمان و نیاز به ارتقاء در مدل و عملکرد اتومبیل ها نیاز استفاده از سیستم های رایانه ای بیشتر شد ، چه برای عملکرد سیستم اصلی ، تولید هشدارهای سرویس یا امکان استفاده از ویژگی های ایمنی.

امروزه هیچ ماشین جدید و پیشرفته ای نمی تواند بدون رایانه پردازنده کار کند. و این رایانه ها برای کارکردن به تابلوهای مدار چاپی پیچیده خودرویی نیاز دارند.

از آنجا که انواع مختلفی از سیستم های الکترونیکی در اتومبیل های امروزی وجود دارد .انواع PCB مورد نیاز برای وسایل الکترونیکی خودرو  نیز بسیار متفاوت است.

انواع خودروها ممکن است برای فناوری های مختلف به PCB های فلکس ، PCB های سخت و PCB های سخت-فلکس نیاز داشته باشند.

 

حتما مطالعه کنید
آشنایی با نرم افزار های طراحی pcb

از آنجا که مردم لوازم جانبی و ویژگی های بیشتری برای اتومبیل خود که از قطعات الکترونیکی تأمین می شود . می طلبند نیاز به PCB های خودرو از انواع مختلف در حال افزایش است.

تولیدکنندگان PCB اتومبیل نیاز به ارائه طیف گسترده ای از گزینه های PCB دارند.

انواع سیستم ها و عملیاتی که اکنون از برد مدار چاپی برای افزایش کارایی و ایمنی استفاده می کنند ، شامل چراغ های LED عقب و چراغ های روشن ، کنترل های انتقال و واحدهای کنترل راحتی است.

همچنین می توانید PCB های اتومبیل را که دارای موتورهای مدیریتی ، سیستم های سرگرمی ، نمایشگرهای دیجیتال ، رادار ، GPS ، سیستم های زمانبندی رله های برق ، کنترل آینه ها و موارد دیگر هستند ، پیدا کنید.

نه تنها تولیدکنندگان مدار اتومبیل نیاز به ارائه انواع مختلف مدار چاپی دارند .

بلکه کسانی که تابلوهای مدار چاپی را برای صنعت اتومبیل تولید ، مونتاژ و حمل می کنند نیز باید بتوانند تابلوهایی با انواع مختلفی از مواد را فراهم کنند که بتوانند شرایط استفاده سخت را فراهم کند.

این بدان معنی است که PCB های با درجه حرارت بالا که به PCB اجازه می دهد تا گرما را به سرعت پراکنده کند ، بسیار مهم است.

عملکردبردهای مدار چاپی در صنعت خودرو

عملکردبردهای مدار چاپی در صنعت خودرو

1: قابلیت اطمینان بالا

  اطمینان و امنیت خودرو اساساً از دو جنبه مورد بررسی قرار میگیرد:

1: طول عمر 

2:مقاومت در برابر محیط

مورد اول به این واقعیت اشاره دارد که آیا میتوان طول عمر PCB ها یا بردهای مدار چاپی را تضمین کرد.

در حالی که مورد دوم به این واقعیت است که عملکرد PCB با تغییر محیط آیا بدون تغییر باقی می ماند.

متوسط ​​عمر خودرو در دهه 1990 بین 8-10 سال و در دهه های جاری بین  10-12 سال است ، به این معنی که هم سیستم الکترونیکی خودرو و هم PCB باید در این محدوده قرار بگیرند.

در فرآیند استفاده ، خودروها باید در برابر تغییرات آب و هوایی ، از زمستان بسیار سرد تا تابستان گرم ، از نور خورشید تا باران ، و تغییر محیط به دلیل افزایش دما در نتیجه کار خود ، مقاومت کنند.

به بیان دیگر، سیستم الکترونیکی خودرو و PCB باید در برابر چالش های متعدد زیست محیطی از جمله دما ، رطوبت ، باران ، مه ترش ، لرزش ، تداخل الکترو مغناطیسی و افزایش جریان مقاومت کنند.

علاوه بر این ، از آنجا که PCB ها در داخل خودرو مونتاژ می شوند ، عمدتا تحت تأثیر دما و رطوبت قرار می گیرد.

انواع بردهای مدار چاپی خودرو

در اتومبیل های مدرن ، تجهیزات الکترونیکی با عملکردهای مختلف و در موقعیت های مختلف وجود دارد و عملکردهای مختلف از انواع مختلف PCB ناشی می شود.

PCB های خودرو را می توان به دو دسته اصلی طبقه بندی کرد:

PCB مبتنی بر سرامیک معدنی و PCB مبتنی بر رزین آلی.

PCB مبتنی بر سرامیک دارای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و آن را مستقیماً در سیستم موتور با درجه حرارت بالا اعمال می کند. با این حال ، قابلیت ساختPCB  مبتنی بر سرامیک هزینه بالایی دارد.

در حال حاضر ، با توسعه مواد بستر رزین از نظر قابلیت مقاومت در برابر حرارت ، PCB مبتنی بر رزین به طور گسترده ای در خودروها با عملکردهای مختلف و در موقعیت های مختلف استفاده می شود.

به طور کلی ، PCB های فلکس و PCB های Rigid در سنجهای معمولی که نشان دهنده سرعت خودرو و مسافت پیموده شده و تجهیزات تهویه مطبوع است استفاده می شوند.

PCB های دو لایه یا چند لایه و PCB های فلکس در تجهیزات سرگرمی صوتی و تصویری در داخل اتومبیل استفاده می شوند.

برای تجهیزات ارتباطی و موقعیت یابی بی سیم و تجهیزات کنترل امنیت ، PCB های چند لایه ، PCI های HDI و PCB های فلکس استفاده می شود.

وقتی صحبت از سیستم کنترل موتور خودرو و سیستم کنترل انتقال نیرو می شود ، باید تخته های خاصی مانند PCB های پایه فلزی و PCB های فلکس-سخت استفاده شود.

انواع بردهای مدار چاپی خودرو

استفاده از فناوری HDI در ساخت بردهای مدار چاپی خودرو

فناوری HDI یکی از اصلی ترین کارکردهای الکترونیک خودرو در سرگرمی و ارتباطات است که در این میان تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی به PCB های HDI احتیاج دارند.

بنابراین ، فناوری های موجود در PCB های HDI مانند میکرو از طریق حفاری و آبکاری و موقعیت دهی ورقه ای در ساخت PCB خودرو اعمال می شود.

افزار پردازش حامی

طراحی ، تولید و مونتاژ برد های الکترونیکی

برای تامین انواع تابلوهای مدار چاپی میتوانید با شرکت افزار پردازش حامی در ارتباط باشید.
همچنین افزار پردازش حامی توانایی تامین هر نوع صفحه مدار چاپی مورد نیاز برای برنامه های خودرویی را دارد.
مهم نیست که به دنبال چه نوع بردهای مدار چاپی هستید. ما تامین کننده تمام نیازهای شما در ارتباط با انواع بردهای مدار چاپی هستیم .
کیفیت در مورد PCB های اتومبیل بسیار مهم است و شهرت ما ثابت می کند که افزار پردازش حامی می تواند تمام کیفیت مورد نیاز شما را در انواع صفحه مدارهای چاپی فراهم کند.
افزار پردازش حامی به عنوان یکی از بزرگ ترین وارد کننده PCB در ایران ، کاملاً آماده ارائه PCB های خودرو با تراکم و خلاقیت بالا برای کمک به توسعه صنعت خودرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button