مقالات مفید

 قطعه پر فروش الکترونیکی سلف

 قطعه پر فروش الکترونیکی سلف

سلف به یک قطعه الکترونیکی تاثیرپذیری گفته می شود که انرژی را به شکل یک میدان مغناطیسی اندوخته کرده است. در بسیط ترین صورت این قطعه از یک حلقه کابل یا کابل به شکل مارپیچ ایجاد شده است که این کابل دارای خصوصیت القایی است و با جریان استقامت می کند . در مجموع می توان بیان کرد این قطعه حاوی گنجایش القای مغناطیسی است. گنجایش القا مغناطیسی به صورت مستقیم‌ با شمار دور در سیم پیچ هماهنگ است و معمولا به شعاع سیم پیچ و همچنین به جنس ماده ای که سیم پیچ پیرامون آن واقع شده است، وابسته است.‌

 

قطعه الکتریکی سلف

 

در هر سلف با یک شعاع خازن مشخص و با شمار گردش های معین هسته هوا منتهی به حداقل القا می شود.‌ موادی نظیر پلاستیک، چوب و شیشه موادی نارسانا اصولا مانند هوا برای خازن این قطعه کارایی دارند.‌ مواد فرو مغناطیسی نظیر آهن لمینت شده، آهن پودری، آهن سبب بالا رفتن القا ایجاد شده با یک کابل پیچ حاوی مقدار مشخص دور می شوند.‌ فرم هسته هم چشمگیر است. هسته های توروئیدی معمولا برای یک هسته با نوع و مقدار گردش های ویژه القا زیادتری در قیاس با هسته های میله ای اعمال می کنند. واحد معیار القا یک واحد عظیم به نام هنری است که علامت اختصار آن H است.

 

شیوه های تولید سلف

تولید قطعه الکترونیکی سلف همواره بر روی  تراشه های  آی سی مقداری سخت است. از این قطعه به همراه خازن در استفاده های متنوع پیوند های سیم به کار برده می شود. این القاگر وصل شده به شکل سری یا موازی به یک خازن ، می تواند سبب اعمال اختلاف در مقابل سیگنال ناخودآگاه شود. در مبدا تغذیه ابزارآلات الکترونیکی من جمله رایانه و وسایل جانبی القاگر های بزرگ به کار می برند. در این سامانه ها این قطعات به هموار کردن نرم افزار AC یاری رسانده و جریان خالص باتری را مهیا می سازد.

حتما مطالعه کنید
ویژگی ها و کابردهای PCB

 

 

سلف ها را در کجا به کار می برند؟

مشاهده سلف های منقطع در مدل مدار های عادی برای ناوارد ها و بی تجربه ها چندان متعارف نیست. در این صورت اگر به تازگی آغاز به کار کرده اید امکان دارد همچنان با این موارد مواجه نشده اید. ولی معمولا حضور القاگر ها در ماخذ تغذیه خیلی مرسوم هستند برای مثال جهت اعمال تغییر باک یا تقویت کننده ایضا در مسیر جریان برق و الکترومغناطیس رادیویی برای اعمال فیلتر ها و اسیلاتور ها رایج است. کم و بیش این القاگر ها را در هر لوازم الکتریکی که معمولا از برق استفاده می کنند می توان یافت نظیر موتور ها، بلند گو ها، رله ها و…

 

 

کاربرد های متنوع سلف

سلف کاربرد خیلی گسترده ای دارد اما در قیاس با مقاومت ها و خازن ها به مقدار کمتری به کار برده می شوند. این قطعه معمولا در ماخذ تغذیه فرستنده ها، گیرنده ها و ترانس ها حداکثر استفاده را دارند. زمانی که داخل جریان برق می گذرد در پیرامون آن معمولا میدان مغناطیسی ایجاد می شود (این میدان ، محیط پیرامون یک آهنربا یا هر ابزاری است که بتواند آهن را به خود جذب کند) و در این صورت القاگر می تواند جریان را در میدان مغناطیسی اندوخته کند. القاگر استفاده های  بسیاری نظیر فیلتر های فعال و پسیو همانند عناصر اندوخته کننده انرژی، در تولید مدارات اسیلاتور  برای از بین بردن ارتعاشات ورودی به  وسیله تغذیه ورودی، تولید دینام، تولید ژنراتور، تولید رله و.. دارد.

 

حتما مطالعه کنید
کاربرد و انواع بردهای مدار چاپی در صنعت مخابرات

کاربرد های متنوع سلف

 

از دیگر کاربرد های سلف بکارگیری از آن در سیستم های ضبط و پخش صوت می باشد. در این نوع سیستم ها گروهی ایجاد شده از یک کابل پیچ‌ با هسته خیلی خطیر به اسم هد در سیستم وجود دارد. زمانی که قرار است ضبط صدا روی نوار اعمال شود یک مدار همانند پری آمپلی فایر صدای تولید شده در پیرامون را توسط میکروفون اخذ کرده و به هد سیستم انتقال می دهد.

 

 

حد مطلوب با صدای دریافت شده به میزانی نیروی مغناطیسی تولید می کند. این نیروی ایجاد شده روی نوار کاست و هماهنگ با فشار مغناطیسی ایجاد شده تاثیر می گذارد. اگرچه بیان شد که نیروی مغناطیسی به وسیله آن تا چندی حفظ می شود.‌این کار سبب می شود تا صوت توزیع شده در پیرامون ، بر روی یک نوار کاست ضبط شود. در صورت پخش صدا، هد این دستگاه به مداری دیگر وصل می شود بدین مفهوم که این مرتبه اثربخشی محور مغناطیسی نوار کاست روی هسته هد تاثیر گذاشته و سبب اعمال جریان های خفیفی در دو طرف کابل پیچ هد می شود.‌ این جریان های خفیف به وسیله تقویت کننده هایی نیرومند تر شده و به مقداری می رسند که می توان توسط آن بلندگو ها را به راه انداخت.

 

 

در خصوص شیوه کار کابل پیچ و میدان مغناطیسی می توان به ساختار یک بلندگو اشاره کرد. در این سیستم معمولا یک کابل پیپ در درون یک آهنربای همیشگی واقع شده است. با گذر جریان از کابل پیچ و اعمال میدان مغناطیسی در آن ، میدان ایجاد شده همواره بر هسته مغناطیسی این سیستم اثر گذاشته و تشکیل دو میدان می دهد که بر روی همدیگر اثر می گذارند.

حتما مطالعه کنید
خازن و کاربردهای آن

 

 

 

از دیگر ‌کاربرد های سلف می توان صاف کردن جریان را نام برد. زمانی که شما به یک جریان  بسیار هموار و بادوام جهت یک قطعه مانند ماخذ  تغذیه احتیاج دارید، میدان مغناطیسی که در این قطعه اندوخته شده است به شما در ثابت نگه داشتن جریان کمک بسزایی خواهد کرد.

 

انواع سلف

از دیگر خصوصیات این قطعه ها به کارگیری آنها در جاده ها  می باشد.

 

برخی اوقات در پیرامون جاده ها نشانه هایی نصب می شود که نشانگر این است که در زیر این جاده سلف واقع شده است. زمانی که یک خودرو به محور سلفی داخل می شود در حقیقت نقش یک هسته را برای ان قطعه اجرا می کند و سبب تشکیل یک محور مغناطیسی عظیم می شود.

 

 

در این موقع حسگری که در چراغ راهنمایی واقع شده می داند که یک خودرو در انتظار بوده و بدین وسیله می توان رنگ چراغ راهنما را عاقلانه تر  مهاد کرد. این قطعات در سامانه های احاله قدرت نیز بکار برده می شوند. در این موارد وظیفه این قطعات ثابت نگه داشتن جریان برق خیلی عظیم هستند تا اطمینان حاصل کنند که جریان در امتداد انتقال پایدار می ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button