مقالات مفید

بردهای مدار چاپی و کاربرد آنها در صنایع الکترونیکی رایانه ای

انواع بردهای مدار چاپی و کاربرد آنها در صنایع الکترونیکی  مصرفی رایانه ای

بردهای مدار چاپی در صنایع مختلفی کاربرد دارد و این کاربرد به طور چشمگیری در حال افزایش است .

تابلوهای مدار چاپی برای وسایل الکترونیکی مسلما چیز جدیدی نیستند ، اما برنامه های کاربردی برای تابلوهای مدار چاپی الکترونیکی و PCB برای رایانه ها ، و همچنین مواد مورد استفاده برای ساخت آنها ، طی سالها به طرز چشمگیری تکامل یافته است.

امروزه PCB های الکترونیکی را فقط در رایانه ها پیدا نخواهید کرد .اگرچه لپ تاپ ها ، تلفن های هوشمند و تبلت ها بدون تابلوهای مدار چاپی با کیفیت نمی توانند کار کنند و تابلوهای مدار چاپی رایانه ها بخش عمده ای از صنعت را تشکیل می دهند. درعوض ، تقریباً به هرجایی که نگاه می کنید ماشین های حاوی برد مدار چاپی را پیدا خواهید کرد.

تلویزیون ، روتر بی سیم ، سیستم بازی ویدیویی ، دستگاه قهوه ساز و مانیتور شما با استفاده از یک صفحه مدار چاپی کار می کنند.

انواع بردهای مدار چاپی

 

در دفتر کار ، چاپگر ، موس بی سیم ، سخت افزار شبکه ، دستگاه فروش ، اسکنر ، فکس ، تجهیزات بسته بندی و موارد دیگر نیز از برد مدار چاپی استفاده می کنند .

برنامه های الکترونیکی مدرن و رایانه ای اغلب به PCB هایی با هدایت حرارتی بالاتر نیاز دارند تا بتوانند گرمای زیادی را که از پردازنده های رایانه ای سریع یا LED های با شدت بالا حاصل می شود ، از بین ببرند.

نوع صفحه چاپی مورد نیاز برای برنامه کاربردی از نظر اندازه ، شکل و عملکرد لوازم الکترونیکی مصرفی بسیار متفاوت خواهد بود ، زیرا هر دستگاه و رایانه تجاری متفاوت از مورد دیگر است. به عنوان مثال ، نوع PCB مورد نیاز شما برای تأمین ساعت هوشمند بسیار متفاوت از آنچه در تلویزیون پیدا می کنید است.

روند توسعه محصولات الکترونیکی مصرف کننده

خاصیت اساسی محصولات الکترونیکی مصرفی در کوچک سازی و تنوع بخشی آنها است. با توجه به روند پیشرو ، فن آوری های مونتاژ اعمال شده توسط محصولات الکترونیکی مصرفی به طور فزاینده ای پیچیده می شوند و اهمیت بیشتری در کنترل فرآیند مونتاژ ایجاد می کنند. 

توسعه مدارهای مجتمع (IC)

توسعه اصلی اجزای سازنده محصولات الکترونیکی مصرفی ، کوچک سازی و یکپارچه سازی است.تا آنجا که به IC مربوط می شود ، کوچک سازی را می توان از طریق کاربردهای دست انداز (معمولاً لحیم کاری یوتکتیک) برای جایگزینی منجر به اجرای اتصال به دست آورد.
اگرچه دست اندازها می توانند به دلیل صرفه جویی در فضا گزینه مناسبی برای هدایت باشند ، اما صرفه جویی در فضا برای BGA (آرایه شبکه توپی) با گام 0.8 میلی متر یا بیشتر محدود می شود.
هرگز از فضا نمی توان به بهترین وجه استفاده کرد مگر اینکه از CSP (بسته در مقیاس تراشه) با حداکثر گام 0.4 میلی متر استفاده شود.
توسعه مدارهای مجتمع (IC)
امروزه بسیاری از محصولات الکترونیکی مصرفی مدرن با کوچک سازی به دست آمده از جمله محصولات قابل حمل و غیره به CSP بستگی دارند.
CSP را می توان به پنج دسته طبقه بندی کرد:
• CSP مبتنی بر بستر سفت و سخت
• CSP مبتنی بر بستر انعطاف پذیر
• سفارشی مبتنی بر سرب CSP (LFCSP)
• توزیع مجدد توزیع سطح ویفر CSP (WLCSP)
• فلیپ تراشه CSP (FCCSP)

 توضیح مختصری در مورد تکنیک مونتاژ PCB لپ تاپ

با شکوفایی و کاربرد گسترده لپ تاپ ها ، بهبود کیفیت محصول و کارایی تولید بسیار مهم شده و تکنیک کلیدی و کنترل کیفیت محصول در روند تولید لپ تاپ بیشترین تمرکز را به خود جلب کرده است.

 

حتما مطالعه کنید
کاربرد PCB در صنعت پزشکی

طراحی PCB 

 از آنجایی که اکثر لپ تاپ های موجود در بازار حاضر بسیار نازک هستند. بنابراین ، مهم است که هنگام طراحی صفحه مدار بسته بسته بندی مناسب را انتخاب کنید. بر اساس تقاضا از نظر تکنیک ، تجهیزات و طراحی کلی ، فرم و ساختار بسته SMT برای اجزایی که عملکرد الکتریکی آنها تعیین شده است انتخاب می شوند ، که نقش تعیین کننده ای در تراکم ، تولید و تست پذیری طراحی مدار دارد.

هر نوع قطعه بسته های زیادی دارد که هرکدام از آنها می تواند انتخابی برای مهندسان باشد ، بنابراین بهتر است قبل از تعیین مشخصات، مشخصات قطعات و صحت قطعاتی که در بازار موجود است ، بدانید.

 

طراحی PCB 

انتخاب مواد PCB

بر اساس تولید مونتاژ PCB لپ تاپ ، صفحه پوشش مس سطح FR4 A1 معمولاً با مزایایی از جمله خواص مکانیکی نسبتاً بالا ، مقاومت در برابر حرارت بسیار بالا و مقاومت در برابر رطوبت ، ماشینکاری عالی انتخاب می شود.

 

شرکت افزار پردازش حامی از انواع PCB ها ، از PCB های سرامیکی گرفته تا PCB های فلکس-فلکس تا PCB های آلومینیومی و موارد دیگر پشتیبانی می کند.شرکت افزار پردازش حامی آمادگی لازم برای ساخت ، مونتاژ و ارسال تابلوهای مدار با کیفیت بالا برای کاربرد منحصر به فرد را دارا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button