مقالات مفید

طراحی برد دزدگیر

طراحی برد دزدگیر

وقتی صحبت از طراحی سیستم های امنیتی یکپارچه می شود، طراحی برد دزدگیر یکی از عوامل موثر در شناخت این بردها است. این امر به ویژه در مورد سیستم های امنیتی سازمانی صادق است. این سیستم ها به شدت در محیط های خود ادغام شده اند و اغلب نیازمند آگاهی و دانش لازم در این حوزه هستند. طراحی سیستم های امنیتی سازمانی شامل مجموعه ای از ابزارها و یک فرایند است. در زیر شرح مختصری از ابزارها و فرآیندها جهت استفاده از این بردها آورده است که افراد می توانند با مطالعه ادامه مطلب، به این دانش وآگاهی در این حوزه برسند.

 

طراحی برد دزدگیر

نکات قابل توجه در طراحی برد دزدگیر

وقتی در سال 2006 طراحی سیستم های امنیتی از قبیل، طراحی برد دزدگیر بررسی شد، پیش بینی شد که صنعت سیستم های دزدگیر به طور جهانی چیزی را اتخاذ می کند که هیچ یک از تولیدکنندگان در آن زمان ارائه نداده اند. در آن زمان ایده میکروکنترلرها به صنعت معرفی شد، در واقع این سیستم، کنترلرهای کوچک تک یا دوتایی هستند که دارای حافظه کافی برای ذخیره همه کاربران می باشند. هر میکروکنترلر از طریق TCP/IP با میزبان خود ارتباط برقرار می کند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان میکروکنترلرها را ارائه می دهند. همچنین میکروکنترلرها شامل یک سوئیچ دیجیتالی کوچک چهار کاناله هستند که برای اتصال یک یا دو دوربین فیلمبرداری دیجیتال، یک اینترکام و یک میکروکنترلر دیگر در راهرو استفاده می شود. عناصر طراحی سیستم امنیتی شامل موارد زیر است:

حتما مطالعه کنید
طراحی و تولید برد الکترونیکی

 

نقشه ها

مشخصات فنی

هماهنگی بین رشته ای

انتخاب محصول

مدیریت پروژه

مدیریت مشتری

  • نقشه ها

نقشه ها در طراحی برد دزدگیر، قلب طراحی هستند. آنها مفاهیم طراح را در مورد نحوه ارتباط سیستم با ساختمان نشان می دهند و رابطه دستگاه ها را با موارد زیر نشان می دهند:

محیط فیزیکی آنها (نقشه ها، ارتفاعات و جزئیات فیزیکی)

سیستم قدرتی آن (برنامه ها و افزایش دهندگان)

نمودارهای تک خطی

کاربر

بررسی نقشه ها در طراحی برد دزدگیر

  • نقشه ها باید به پنج نوع کاربر مجزا خدمت کنند:

برآورد کننده پیشنهاد: برآورد کننده پیشنهاد باید تعیین کند که چه موادی مورد نیاز است. ابزارهای نقشه کشی مفید شامل برنامه های دستگاه (صفحات گسترده، دستگاه های فهرست بندی و ویژگی های آنها) و طرح هایی است که مکان دستگاه ها و طول مجراها و اندازه ها را نشان می دهد. سایر نقشه های مفید برای برآورد کننده پیشنهاد، شامل نمودارهای یک خطی، نمودارهای افزایش دهنده و نمودارهای واسط سیستم می باشد.

 

نصب کننده ها: نصب کنندگان در طراحی برد دزدگیر به نقشه هایی نیاز دارند که هم تصویر را بزرگ تر و هم کوچکترین جزئیات را نشان دهد؛ بنابراین، اگر نقشه ها به صورت سلسله مراتبی قالب بندی شوند، مفید هستند. نمودارهای تک خطی تصویر بزرگ را نشان می دهد. نقشه ها مکان دستگاه ها و ارتباط آنها با ساختمان و سیستم مجرای را نشان می دهند و جزئیات فیزیکی و جزئیات کوچکتر را هم نشان می دهند.

 

مدیر پروژه نصب: مدیر پروژه باید پیشرفت نصب را مدیریت کند، از جمله هماهنگی سفارش و ورود قطعات و لوازم و هماهنگی نیروی انسانی به پروژه در زمان مناسب، در مکان مناسب و هماهنگی با سایر مشاغل. او در درجه اول به برنامه های تهیه تدارکات، برنامه های اندازه گیری پیشرفت نصب و نمودارهای تک خطی برای سنجش میزان نزدیکی سیستم به راه اندازی، تکیه می کند.

حتما مطالعه کنید
خازن صنعتی چیست؟

 

تکنسین تعمیر و نگهداری: پس از نصب سیستم طراحی برد دزدگیر، وظیفه تکنسین تعمیر و نگهداری است که آن را به خوبی انجام دهد. آنها به نمودارهای تک خطی برای تعیین نحوه اتصال سیستم به یکدیگر، برنامه ریزی برای تعیین محل قرارگیری دستگاه ها و نحوه اتصال آنها در فضای فیزیکی و برنامه های قدرتی برای رفتن از طبقه ای به طبقه دیگر و منبع نیرو نیاز دارند. هر دستگاه نقشه هایی را نشان می دهد که تجهیزات آن مجموعه با سایر تجهیزات موجود در سیستم ارتباط دارد.

 

مهندس بعدی سیستم را گسترش می دهد: تقریباً هر سیستم از نظر دامنه و یا عملکرد گسترش می یابد. این ممکن است چند ماه تا چندین سال پس از نصب اولیه اتفاق بیفتد. مهندس بعدی برای درک زمینه کار خود نیاز به دسترسی به نقشه های اصلی دارد.

بررسی نقشه ها در طراحی برد دزدگیر

مشخصات فنی در سیستم طراحی برد دزدگیر

اگر نقشه ها قلب طرح هستند، مشخصات فنی، بخش اصلی این طراحی اند. مشخصات باید شامل توضیحاتی در مورد پروژه باشند. توصیف کل سیستم یکپارچه و هر زیر سیستم شامل، شرح خدمات پیمانکار و لیستی از محصولات قابل قبول و نصب، آزمایش، پذیرش، آموزش و شیوه های گارانتی قابل قبول، است. قالب های مختلفی از مشخصات فنی در مناطق مختلف جهان حاکم است و گاهی اوقات ممکن است با تغییر شرایط تغییر کنند. تا آنجا که ممکن است، مشخصات باید بر اساس راه حل های موثر باشند که امکان انعطاف پذیری بیشتر در طراحی و گزینه های پیشنهادی بیشتر را فراهم کنند.

 

  • هماهنگی بین رشته ای

سیستم های امنیتی از قبیل، سیستم طراحی برد دزدگیر از این نظر که بیش از هر سیستم دیگری به سیستم های ساختمان مربوط می شوند، منحصر به فرد هستند. سیستم های امنیتی به طور معمول به موارد زیر مربوط می شوند:

حتما مطالعه کنید
مدار مجتمع یا آی سی

برق

سیستم های سخت افزاری

آسانسورها

توقفگاه خودرو

سیستم های اتوماسیون ساختمان

بررسی علامت گذاری

تجهیزات بتنی

سیستم روشنایی

سیستم های کنترل ترافیک

سیستم های آبیاری

هماهنگی بین رشته ای باعث ایجاد یا حذف نصب در طراحی دزدگیر می شود. اغلب تعیین می کند که آیا یک پروژه به طور مطلوب کار می کند یا خیر. بسیاری از مشاغل دیگر روی پروژه ساختمانی جدید کار می کنند و مدیر پروژه باید در همه زمان ها با همه اینها و با پیمانکار اصلی هماهنگی داشته باشد، ارتباط برقرار کرده و هماهنگی خود را حفظ کند.

 

  • انتخاب محصول

تعیین محصولات مناسب برای کار می تواند منجر به یک سیستم فوق العاده شود که به راحتی می تواند از انتظارات صاحبخانه فراتر رود. محصولات اشتباه می تواند باعث ناراحتی مالک از نصب کننده، سازنده و طراح شود. اینجاست که طراح باید به درستی عمل کند تا آنچه را که به نفع مشتری او است انجام دهد.

 

نتیجه گیری:

همان طور که می دانید، در طراحی برد دزدگیر طراح باید قسمت طراحی پروژه را مدیریت کند. مدیریت پروژه طراحی، فقط ارائه طرحی است که نیازهای مشتری و مدیر پروژه مشتری را برآورده کند. طراح باید همه اینها را در حین کار روی پروژه های دیگر انجام دهد. آنها باید تحویلات پروژه را به موقع و کامل ارائه دهند و همه طرفین را راضی نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button